Obchodní a reklamační podmínky
prodejce „u Martiny“
Martina Jelínková, IČO: 01489852, sídlem: Černíky 24, 289 15 Černíky, Česká republika, tel: +420733211710, e-mail: umartiny@email.cz
1. Úvodní ustanovení
Zde uvedené obchodní podmínky platí pro nákup v e-shopu http://www.u-martiny.cz,tel.: +420 733 211 710, e-mail: umartiny@email.cz .Obchodní podmínky stanovují a upřesňují základní práva a povinnosti prodejce i kupujícího. Kupující zasláním objednávky stvrzuje, že souhlasí s těmito obchodními podmínkami.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
Je-li smluvní stranou spotřebitel (maloobchodní prodej), řídí se vztahy obchodními podmínkami a vztahy jimi neupravené občanským zákoníkem (z.č.89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (z.č.634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel (velkoobchodní prodej), řídí se vztahy obchodními podmínkami a vztahy jimi neupravené obchodním zákoníkem, z.č. 513/1991 Sb., a to v jejich platném znění.
2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
3. Dodací a dopravní podmínky
I. Zboží je zasláno dle možností prodejce a jeho momentální vytíženosti a to nejdéle do 5 dnů od potvrzení objednávky (osobí převzetí, dobírka).
II . V případě, že kupující dohodl s prodejcem úhradu kupní ceny bankovním převodem či složením na účet prodejce, zavazuje se prodejce zaslat vybrané zboží kupujícímu nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne připsání peněžních prostředků na účet prodejce, avšak připravení zboží musí být nejdříve kupujícímu prodejcem oznámeno. Pokud není prodejcem zboží k zaslání či předání připraveno a toto kupujícímu prodejcem oznámeno a kupujícím byla kupní cena již složena, může mít toto odkladný účinek a zboží bude zasláno až ve chvíli, kdy bude prodejcem kompletně připraveno.
Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik odeslání zboží kupujícímu v souladu s kupní smlouvou. Bezdůvodné odmítnutí zboží kupujícím se nepovažuje za nesplnění povinnosti dodat zboží ze strany prodejce.
III. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem úplného zaplacení kupní ceny následujícími způsoby:
IV. Způsob a náklady na odeslání zboží
v ČR dle nabídky v e-shopu
Poštovné pro dodávky mimo území České republiky je účtováno dle sazebníku dopravce, pro obchodní balík resp. obchodní balík s dobírkou pro příslušný stát.
4. Platební podmínky
Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za zboží prodávajícímu jedním z níže uvedených způsobů:
Způsob platby uvede kupující ve své objednávce.
5. Záruky a reklamace
Na prodávané zboží je poskytována smluvní záruka, resp. odpovědnost za vady, které se vyskytnou v záruční době 6 měsíců pro vztahy řídící se Obchodním zákoníkem a zákonná záruka, resp. odpovědnost za vady, které se vyskytnou v záruční době 24 měsíců pro vztahy řídící se Občanským zákoníkem.Veškeré zboží je určeno pro výrobu bižuterie a proto u reklamací, kde bylo zboží použito jinak než pro výrobu bižuterie nebude brán zřetel.Postup při reklamaci zboží upravuje čl. 7. Reklamační řád.
6. Odstoupení od kupní smlouvy
Je-li kupujícím spotřebitel (spotřebitel je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání), má v souladu s ust. § 53 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, právo do 14 dnů od převzetí zboží od smlouvy i bez udání důvodu a bez jakékoli sankce odstoupit.
Pokud je zboží vráceno nepoškozené a bez zjevných vad způsobených užíváním, není kupující povinen hradit úplatu za užití předmětu plnění do odstoupení od smlouvy . Pokud dojde ke znehodnocení zboží užíváním kupujícího, je kupující povinen takové znehodnocení uhradit. Stejně tak jestliže dojde k nadměrnému užívání zboží.
Zboží lze vrátit zasláním na adresu Na Kačence 165/2, 196 00 Praha 9 - Miškovice. Při zasílání je kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Za zboží poškozené či zničené při přepravě v důsledku použití nevhodného obalu nelze vrátit kupní cenu. Ke zboží přiloží kupující kopii faktury. Písemné odstoupení musí být doručeno prodávajícímu do14 dnů ode dne převzetí zboží.
Skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží hradí kupující.
7. Reklamační řád
Obecné ustanovení
Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky spotřebitelem, v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jen občanský zákoník) a z.č. 634/1995 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, v platném znění je-li kupujícím podnikatel, v souladu s ustanovením z.č. 513/91 Sb., obchodní zákoník, v platném znění.
Záruka
Na všechny výrobky je poskytována záruční doba dle čl. 5. těchto obchodních podmínek. V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada, pro kterou nemůže být zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má kupující právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku má kupující právo místo odstranění vady požadovat výměnu vadného výrobku za bezvadný. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván jako výrobek bez vady, má kupující právo na výměnu výrobku anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.
Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění této reklamace, pokud se prodejce s kupujícím nedohodne jinak.
Dnem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží doručeno na adresu prodejce
Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna po uplynutí stanovené záruční doby a dále na opotřebení zboží způsobené jeho užíváním. Záruka se nevztahuje na vady způsobené nesprávným užíváním nebo nevhodnou údržbou výrobku
Reklamaci lze uplatnit doručením zboží na adresu Černíky 24, 28915 Černíky.
Při zasílání je kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či poničení. Ke zboží je nutno přiložit kopii dodacího listu nebo faktury s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
8. Ochrana osobních údajů
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou považovány za důvěrné, budou použity pouze pro interní potřebu, nebudou zveřejněny, poskytnuty třetí osobě či jinak zneužity. Při nakládání s osobními daty se prodávající řídí nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679/EU o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”). Vyplněním registračního formuláře resp. potvrzením objednávky dle čl. II. dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním poskytnutých osobních údajů za účelem plnění smlouvy . Poskytnuté informace jsou ukládány v zabezpečené databázi a nejsou poskytovány třetím osobám. Kupující má právo požádat o vymazání či opravu osobních údajů (změnu či zrušení registrace).
Mimosoudní řešení sporů zprostředkovává např. sdružení dTest a nad reklamacemi dohlíží České obchodní inspekce.
Pokud mezi prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz